Samma mall passar inte alla då vi har olika behov och förutsättningar

Vi på Assistansteamet utformar uppdraget tillsammans med dig, efter dina önskemål och behov – hur vill Du ha din personliga assistans?

Flexibilitet

Det viktigaste ledordet i vår verksamhet – du som kund bestämmer hur du vill utforma din assistans. Vi lyssnar på dina önskemål!

Trygghet

Grundpelaren när du väljer att anlita oss som din assistansanordnare är att du får en assistans som du kan känna dig trygg med i alla lägen.

Pålitlighet

Vi förstår vikten av personlig kontakt och med vår gedigna erfarenhet blir vi en pålitlig partner i alla delar som rör din personliga assistans.

Flexibilitet

Det viktigaste ledordet i vår verksamhet – du som kund bestämmer hur du vill utforma din assistans. Vi lyssnar på dina önskemål!

Trygghet

Grundpelaren när du väljer att anlita oss som din assistansanordnare är att du får en assistans som du kan känna dig trygg med i alla lägen.

Pålitlighet

Vi förstår vikten av personlig kontakt och med vår gedigna erfarenhet blir vi en pålitlig partner i alla delar som rör din personliga assistans.

Bli kund hos oss

På Assistansteamet börjar vi ofta med ett förutsättningslöst möte – fysiskt eller via telefon
– för att höra vad vi kan göra för dig.

Vårt mål att förbättra din situation. Därför vill vi höra om dig och dina erfarenheter av personlig assistans. Som kund hos oss på Assistansteamet erbjuds du alltid en individanpassad assistans.

Tillsammans går vi igenom hur du vill ha din assistans, vi lyssnar och utformar den så att den är anpassad efter dina behov.

Vi ser tillsammans över behovet av assistenter, och vi rekryterar assistenter efter dina önskemål. Det är väldigt viktigt att du som kund känner dig bekväm med dina assistenter. Har du redan assistenter? I så fall tar du självklart med dem till oss om du väljer att byta anordnare.

Att byta bolag är inte svårt

Att byta bolag är faktiskt inte svårt och vi tar hand om all administration åt dig. Våra jurister hjälper till med ansökningar till Försäkringskassan eller till kommunen. Vi hjälper dig också att ansöka om tillfällig utökning som vid t ex semester eller sjukdom.

Vi rekryterar tillsammans

Vi hjälper till med allt som rör rekrytering av personliga assistenter så att du hittar de personer som du känner är rätt för dig. Har du redan idag assistenter som du är nöjd med tar du givetvis med dig dem till oss.

Din närmsta kontaktperson

Din kundansvariga håller i arbetsplatsträffar med jämna mellanrum, och håller kontinuerlig kontakt med dig som kund och din personal för att säkerställa god kvalitet, bra arbetsmiljö och kundnöjdhet. Behöver du en arbetsledare i gruppen av assistenter ordnar vi självklart med det.

Kostnadsfri rådgivning om assistans

Assistansteamet i Sverige AB
Norgegatan 2
164 32 KISTA

Telefon: 010-228 10 40
Epost: info@assistansteamet.se

Verksamhetsansvarig: Meron Kesete, meron@assistansteamet.se
Ekonomi och Administration: Johan Westlund, johan@assistansteamet.se
Kvalitetsansvarig: Gustaf Lorentzon, gustaf@assistansteamet.se

Kontakta oss – vi återkopplar direkt!

Detta formulär sparar ditt namn och e-post för att vi ska kunna återkoppla och svara på ditt meddelande. Läs vår GDPR notis här: GDPR